De Tohatsu 30 PK Buitenboordmotor is vernieuwd de lichtste 4-takt 3 cilinder in de markt. Met een gewicht van slechts 58 kg is de Tohatsu 30 PK tot maar liefst 36 kg lichter dan vergelijkbare 4-takt 3-cilinder buitenboordmotoren. Deze gewichtsbesparing levert naast een hogere snelheid ook brandstofbesparing op. De Tohatsu 30 PK buitenboordmotor is de eerste injectie buitenboordmotor zonder batterij.
De 30 PK Tohatsu is een injectiemotor, deze buitenboordmotor heeft dus geen standaard carburateur. Het grote voordeel van injectie is dat de motor krachtiger is door de direct brandstofinspuiting. Dit nieuwe model heeft voor zijn PK’s een zeer gunstig brandstofverbruik. Door de nieuwe technieken is dit een stille buitenboordmotor, dit komt mede doordat de uitlaat verwerkt zit in de schroef van de buitenboordmotor.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die de motor beschermt tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd, dit zorgt ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Er is gebruikgemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering en alle interne passages zijn gecoat met zink waardoor de motor intern beschermt is tegen corrosie. De Tohatsu 30 PK is voorzien van een 17.5 amp oplaadsysteem wat uniek is.
De Tohatsu 30 PK Buitenboordmotor is vernieuwd de lichtste 4-takt 3 cilinder in de markt. Met een gewicht van slechts 58 kg is de Tohatsu 30 PK tot maar liefst 36 kg lichter dan vergelijkbare 4-takt 3-cilinder buitenboordmotoren. Deze gewichtsbesparing levert naast een hogere snelheid ook brandstofbesparing op. De Tohatsu 30 PK buitenboordmotor is de eerste injectie buitenboordmotor zonder batterij.
De 30 PK Tohatsu is een injectiemotor, deze buitenboordmotor heeft dus geen standaard carburateur. Het grote voordeel van injectie is dat de motor krachtiger is door de direct brandstofinspuiting. Dit nieuwe model heeft voor zijn PK’s een zeer gunstig brandstofverbruik. Door de nieuwe technieken is dit een stille buitenboordmotor, dit komt mede doordat de uitlaat verwerkt zit in de schroef van de buitenboordmotor.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die de motor beschermt tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd, dit zorgt ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Er is gebruikgemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering en alle interne passages zijn gecoat met zink waardoor de motor intern beschermt is tegen corrosie. De Tohatsu 30 PK is voorzien van een 17.5 amp oplaadsysteem wat uniek is.