De Tohatsu 9.8 PK Langstaart is geschikt voor zeilboten, en boten waarbij de spiegel ver van het water af zit. Voor een rubberboot adviseren wij een kortstaart buitenboordmotor.
De Tohatsu 9.8 PK is een zeer krachtige buitenboordmotor. Maar door de twee cilinders is het ook een stille motor, daarnaast zit de uitlaat verwerkt in de schroef waardoor hij nog minder geluid maakt. Door de tuned inlaatsysteem start de buitenboordmotor ook goed als het koud is. In de motor zit een dynamo dus het is mogelijk om tijdens het varen een accu op te laden. Er zit een externe 12 liter brandstoftank bij de motor. Gasgeven kan eenvoudig met de stuurknuppel, de schakelhendel zit aan de voorkant van de motor gemonteerd dit maakt het schakelen tussen voorruit, neutraal en achteruit erg makkelijk.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die beschermt de motor tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd dit zorg ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Er is gebruik gemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering en alle interne passages zijn gecoat met zink waardoor de motor intern beschermt is tegen corrosie.
Veiligheidstoepassingen
De Tohatsu 9.8 PK Langstaart is geschikt voor zeilboten, en boten waarbij de spiegel ver van het water af zit. Voor een rubberboot adviseren wij een kortstaart buitenboordmotor.
De Tohatsu 9.8 PK is een zeer krachtige buitenboordmotor. Maar door de twee cilinders is het ook een stille motor, daarnaast zit de uitlaat verwerkt in de schroef waardoor hij nog minder geluid maakt. Door de tuned inlaatsysteem start de buitenboordmotor ook goed als het koud is. In de motor zit een dynamo dus het is mogelijk om tijdens het varen een accu op te laden. Er zit een externe 12 liter brandstoftank bij de motor. Gasgeven kan eenvoudig met de stuurknuppel, de schakelhendel zit aan de voorkant van de motor gemonteerd dit maakt het schakelen tussen voorruit, neutraal en achteruit erg makkelijk.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die beschermt de motor tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd dit zorg ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Er is gebruik gemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering en alle interne passages zijn gecoat met zink waardoor de motor intern beschermt is tegen corrosie.
Veiligheidstoepassingen